Ugye van ez a hír, hogy a Wave bezár. Mindenki tudja, miről van szó, egy használhatatlan, értelmetlen szolgáltatás volt, amit forradalminak kiáltottak ki.
A Google nyíltan kommunikálta, hogy semmi gond nincs a próbálkozásokkal, ki tudja, miből lesz siker.
Namost hát ezt a kérdést sem a mi szorgalmas hazai bloggerkisiparosunk, webisztán "full disclosure" Gergely fogta meg a lényegénél. Nem, Gergely, nem az a baj a Wave-vel, hogy bonyolult, hanem hogy értelmetlen, és nem nyújt élményt. És nem attól jó fej Mark Zuckerberg, mert gyerekbiztos játékokat gyárt, mert a facebook minden, csak nem gyerekbiztos. Viszont élményt valahogy mégiscsak nyújt. Hype-képes.
Ez a baj a Google-termékekkel: nem hype-képesek. Fehér háttér, arctalan mignonok ((c) angelday) demóznak, élménytelen.
Na de visszatérve, hogy ki is ragadja meg a kérdést jól, hát persze, hogy szokás szerint John Gruber:
The problem is, when Google unveiled Wave, they didn’t say, “Hey, maybe this thing is poorly-designed, over-engineered, and confusing — but maybe it’ll be useful.” They billed it as The Next Big Thing. Google itself pitched it as a replacement for email. It was supposed to be a big deal. Wave’s failure may not mean much to Google financially, but it has certainly cost them in credibility.
Itt van a lényeg. Hogy két szinten zajlik a kommunikáció: először megpróbálnak beetetni, aztán értékelik azt a helyzetet, hogy megpróbáltak beetetni.